!!! DOPRAVA ZDARMA PRO NÁKUPY NAD 2000 KČ !!!

Znáte pomocníky k hubnutí?

Skořice a zázvor – koření pomáhající k dokonalé postavě

Není žádným tajemstvím, že perfektní (štíhlá) postava se dá získat nejenom dodržováním zdravé výživy, ale také hlavně pravidelným cvičením. Málokdo ale ví, že k vysněné postavě může dopomoci také koření. K tomu je potřeba zařadit do svého jídelníčku pravidelně skořici, kurkumu nebo zázvor. Výsledky se dostaví velmi rychle a hubnutí tak jde samo. Navíc se touto cestou posiluje i samotné zdraví. Každé koření ovšem funguje a podporuje v našem organismu něco jiného. Některé je schopno zrychlit metabolismus, další aktivuje správné zažívání, jiné snižuje cholesterol a tím zabraňuje ukládání tuků. Jsou ovšem i taková koření, která jsou přímo balzámem pro naši pokožku. Pojďte se s námi podívat, které koření je takovým pokladem a klidně již dnes začněte využívat jejich sílu. Splňte si svůj sen o zdravém, štíhlém těle.

Skořice – odbourávání tuků

Skořice – voňavé koření, které se pravidelně vrací do našeho jídelníčku na podzim a hlavně v zimě. Její chuť a vůni známe především v nejrůznějších dezertech a dortících a v kořeněných chlebech. Skořice ovšem není určena pouze pro sladkosti, ale obrovskou službu poskytne i v případě ochucení masa, jako je například drůbeží, či jehněčí. Vynikající je v kombinaci s čokoládou, rýží, banány, jablky anebo hruškami. Co se zdraví a krásné postavy týká, skořice zde doslova funguje jako všelék.

Optimální denní dávka bývá kolem tří gramů denně a neměla by být vyšší. Skořice je multifunkční koření, které je schopné se zaměřit na spoustu vynikajících věcí – podporuje funkci mozku, velmi účinně bojuje s viry, bakteriemi a plísněmi. Navíc se její kůra řadí mezi přírodní antibiotika a silné antioxidanty, dokonce dokáže hlídat hladinu cukru v krvi. Ovšem pozor na zvýšenou konzumaci skořice při užívání inzulinu. V takovém případě se raději poraďte s lékařem.

Na co dalšího je skořice vynikající? Například je zdrojem vápníku, vlákniny a minerálních látek, z nichž je nejdůležitější především mangan. Ve výčtu kladných bodíků skořice se dá pokračovat dál a dál. Například obsahuje mnoho dalších látek, ze kterých je snad nejlepší vypíchnout pomoc při stabilizaci hladiny krevního cukru, což je zejména nejdůležitějším bodem pro lidi, trpící diabetem a prediabetem. Skořice dále také pomáhá snižovat cholesterol. A co je nejzajímavější – pravidelné používání skořice vede k úbytku váhy. Nutriční specialisté k tomuto dodávají: „Pravidelné užívání pomáhá při odbourávání tuku, protože má pozitivní účinek na rychlost metabolismu. Dále stabilizuje hladinu krevního cukru, což je při redukci důležité.“

Je pochopitelné, že s tímto je spojený celkový stav organismu. Skořice tím pádem má více nežli pozitivní účinek na pokožku. Dokáže nejenom regenerovat tkáně, ale i celkově zlepšovat metabolismus buněk a perfektně urychlovat látkovou výměnu. Co se týče hubnutí se skořicí, má to jeden háček, že některá koření mohou podporovat hubnutí, protože urychlují metabolismus, například právě skořice, kajenský pepř, hořčičné semínko, zázvor, kurkuma nebo česnek, ale bez pravidelného cvičení a zdravého životního stylu očekávaného výsledku nedosáhneme.

Hřebíček – pomocník se zažíváním

Co je to hřebíček? Jedná se o usušené poupě tropického stromu, známé svojí nahořklou chutí. Známé a přitom neznámé koření, u kterého ne každý z nás dokáže využít jeho schopnosti.

Toto koření má největší obsah antioxidantů. Podporuje dobré zažívání a povzbuzuje tvorbu trávicích enzymů. Pyšní se antiseptickými i analgetickými účinky.

Stejně jako skořice, má i hřebíček schopnost pomoci při snižování tělesné hmotnosti. Při celkové očistě a hlavně hubnutí se hřebíček využívá hlavně v kombinaci se lněným semínkem. „Recept“ je jednoduchý – postačí zhruba 10 gramů hřebíčku a 100 gramů lněného semínka. Tyto ingredience je potřeba pečlivě rozmixovat na prášek a ten pravidelně přidávat do müsli, cereálií anebo do mléka a to po dobu – tři dny, dva dny pauza a takto to konzumovat po dobu jednoho měsíce.

Hřebíček je dále hodně nápomocný v boji proti nadýmání, které velmi zmírňuje. Také podporuje činnost střev, zlepšuje trávení a celkově uklidňuje organismus.

Návod na používání čaje z hřebíčku při snaze zhubnout, je jednoduchý: Připravte si kousek očištěného a nastrouhaného zázvoru. Přidejte pět hřebíčků a ½ čajové lžičky skořice. Tuto směs zalijte horkou vodou a nechejte 5 – 10 minut louhovat. Poté přeceďte a dochuťte citronem. Pijte po menších doušcích.   

Černý kmín – stabilizátor hladiny cukru v krvi

Narozdíl od našeho kontinentu, je černý kmín v Asii a na středním východě považovaný za všelék. Používá se nejenom na podporu imunity, ale i při dýchacích potížích, problémech s játry, ledvinami a srdcem a v neposlední řadě také při pocitech psychické nepohody.

Vědci při různých výzkumech také zjistili, že rovněž pomáhá stabilizovat hladinu krevního cukru či snižovat krevní tlak. Právě vyrovnaná hladina krevního cukru je při redukci váhy opravdu nezbytná.

Zhruba jedna až dvě čajové lžičky kmínu černého, představují jeho denní dávku. Za nejideálnější se považuje pití čaje z tohoto koření.

Dobré je také kmín černý hojně přidávat do všech běžných jídel. Určitě tím nic nezkazíte. Je vhodný k masu, do dresinků a klidně i do zdravých smoothie.

Zázvor – vážně jenom při nachlazení?

Tento kořen je až chronicky známý jako první pomoc při nachlazení a bolestech v krku. Málokdo ale ví, že zázvor je doslova jako stvořený pro pomoc při hubnutí. Je to dané pro jeho pálivou látku gingerol, která napomáhá zrychlovat metabolismus. Díky jeho vlastnostem je strava lehce průchozí trávícím traktem a celkově tak zlepšuje zpracovávání živin, jež jsou obsaženy v potravě. Další, opravdu nezbytnou výhodou zázvoru, je jeho protizánětlivá vlastnost. Dále brzdí růst rakovinotvorných buněk a jako bonus je potřeba dodat, že je schopen i utišit bolest svalů, například po tréninku.

Kurkuma – nespočet tělu prospěšných antioxidantů

Málo známé a přitom vynikající koření, pocházející z Indie, zvané také jako indický šafrán. Toto koření je dlouhá léta používáno jako lék proti rakovině. V případě konzumace působí jako prevence proti rakovině prsu. Ajurvéda (indické lékařství) používá kurkumu již po dlouhá staletí a to hlavně pro své antibakteriální vlastnosti. Kurkuma je známá protizánětlivými a antioxidačními vlastnostmi. Navíc je přímo vynikající při boji s akné a celkově příznivě působí na pleť (jemné linky a vrásky), kterou je schopná doslova rozjasnit a zesvětlit tmavé skvrny na obličeji. Ale pozor, pokud máte citlivou pleť, potom se pro vás moc nehodí. V tomto případě může totiž dojít k podráždění.

Při dietě je prospěšná hlavně kvůli obsahu antioxidantů. Z nich je bohatě zastoupen kurkumin – oranžový pigment, který dává kurkumě typickou barvu. Má významné protizánětlivé vlastnosti a jeví se i jako prevence vzniku obezity, protože má schopnost ovlivňovat metabolismus tuků.

Jak jsme již v úvodu nastínili, je kurkuma v Indii podle dochovaných dokladů používaná nejenom jako lék, ale i jako zkrášlovací prostředek, koření anebo i barvivo a to již nejméně 6000 let. Starodávná a ve světě uznávaná čínská medicína se zmiňuje o kurkumě „pouhých“ 1000 let nazpět.

V čem všem je kurkuma našemu tělu prospěšná? Především v našem organismu neutralizuje škodlivé vlivy glutamátu sodného. A jelikož se tento produkt přidává do mnoha jídel, polotovarů a kořenících přípravků pro zvýšení chuti, je ho v našem organismu opravdu požehnaně. Glutamát sodný má špatný vliv na lidské neuroreceptory, obzvlášť při pravidelné konzumaci. Kurkuma tento vliv neutralizuje. Hojně toho využívá asijská kuchyně. 

Závěrem je potřeba ale podotknout, že žádné z uvedených koření není samospasné. Vždy je potřeba mít na paměti, že je nutné dodržovat pravidelnou a hlavně kvalitní stravu, správný pitný režim a v neposlední řadě především dostatek pohybu. Jen v takovém případě je zmiňované koření schopno hubnutí usnadnit, popřípadě urychlit.